15 april 2010

Hallonröd Greta Garbo

Ett urklipp från slutet av 80-talet eller början av 90-talet från en veckotidning, vilken kommer jag inte ihåg. Några gamla filmstjärnor från Hollywood fick vara idén till att sticka liknande tröjor som då. Mönstren kunde man beställa, det gjorde jag inte, så nu stickar jag bara efter bilden. Hallonrött Lenpur Linen från Rowan. Jättemjukt garn, hoppas att det håller formen. Jag tror det finns en risk att tröjan blir större med tiden så jag stickar den ganska tight.

6 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Åh, vad läckert, vad fin!

Sunna sa...

Hur kan man bara sticka efter en gammal bild? Du är ju för duktig

Stickgalen koloniägare sa...

Den är riktigt läcker. Mysigt med gamla mönster

by Caloweena sa...

ursnyggt!!! Kul med gamla mönster!

Eva S sa...

Läcker färg och trevligt mönster. Jag ser framemot att se resultatet.

Lisa sa...

I like this stitch pattern very much. Do you have notes for this project, perhaps on Ravelry?

(Google translates your blog from Swedish into English. It is often confusing, and sometimes funny. I'm really enjoying seeing all of your lovely projects.)