1 april 2010

Ett par till

Nu är dotterns vantar klara. Stickade i Fabel och stickor 2,25. Mönster finns här, hos Nysta.
Hon är nöjd och även om det inte är så kallt ute alla dagar så behövs det vantar vissa mornar.

För övrigt väntar påsklov med förhoppningsvis solsken och mycket sticktid.
Snart kan jag börja cykla till jobbet fast det är mycket sand och grus på cykelvägarna efter vintern. Då går det fortare att komma fram och tillbaks från jobbet än när jag måste åka buss. Fast jag hann sticka en och en halv tumme på bussen idag.
GLAD PÅSK TILL ER ALLA !

7 kommentarer:

rosalia sa...

Soooooo.... beautiful!

Lillemor i Hummelsta sa...

ooh, så vackra. Kanske man skulle pröva själv att sticka tvåfärgat, lagom projekt att starta med.

Janette Millbom sa...

verkligen fina!

Myricas Farmor sa...

Mycket fina vantar, jag köpte ffrån Nystan mönster med snö flingor på, men nu vill jag nog inte sticka vantar.
Ha en riktigt Glad Påsk
önskar

miaring sa...

Fantastiskt vackra vantar, skönt för påskkärringarna att ha varmt handfäste runt kvastskafter. Glad påsk!

Skräddardotter sa...

Jättefina!

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Vilka godbitar. En fröjd att titta runt i din blogg på alla fina alster. Får massor av inspiration.
Hälsningar
Ann-Helen