26 april 2010

Blad

I väntan på att bladen ska slå ut på träden blev det en provlapp med bladrankor. Inte helt lättstickad och om det någonsin blir mer än detta prov vet jag inte. Det återstår att klura ut hur det ska se ut i kanterna där det just nu är en öppen uppläggning på en virkad lm-kedja. Lite fel blev det på några ställen men det gör inget på en provlapp.

Vantarna Norrsunda bladkrans är färdiga. Jag har garn så det räcker till en mössa också trots att våren är här. Sista april kan vara riktigt kall och ruskig så varför inte snabbsticka även tillhörande mössa?

7 kommentarer:

Maria sa...

Det skulle kunna bli en jättefin sjal! Har du hittat på det mönstret själv? Om du gör ett mönster av det är jag intresserad!

Asplund sa...

Vilket vackert spetsmönster - särskilt förtjust i hörnet! Vantarna också fina.

Tiol sa...

Fina vantar, och ett väldigt vackert spetsmönster. Verkar vara väldigt pilligt, och svårt.Tror jag bara kikar:o) Är det en sjal på G, eller skall det blir något annat med spetsen?
Kram//Tina

rosalia sa...

What a lovely works!

Viffla sa...

Fantastiskt vacker spets - var hittar jag mönstret till den? :)

Carina sa...

Vilket vackert spetsmönster. Jag ser en vacker sjal framför mig direkt. Men vad hade du tänkt dit?

Megan Mills sa...

Hello to you,

Did you make this yourself?

I am using Google to translate into English, and writing in English hoping it will translate into Swedish you can understand.

Lots of knitters around the world want to know how this corner was made. Even if it was a test piece as an experiment please publish the pattern just for this little bit? Written directions or chart, or both? Or even if you just give a description of how you did it.

If you had the pattern for just the corner I would buy it from you on, say, Etsy if you were selling it for a reasonable price.

It is beautiful and very clever. I've never seen another like it.

If it was not your test piece but you know who knitted it, could you let me know who that is please? I will beg them as I am begging you. :-D

Thank you and all good wishes,
Megan Mills in New Zealand
p.s. you can see some of my own knitting here - when I say whoever made this is clever I really mean it!
megan.cc