15 november 2009

Lock och pock

Vänster arm ut...

höger arm ut...

...och vänster arm ner. På dansgolvet stretar jag vidare med dominorutor. Korta varv, som mest 31 maskor. Nu börjar det bli lite enformigt med rutor, visserligen var det mindre moves på ärmen nertill. Ännu återstår många turer för att bli färdig. Det är inte helt lätt att ta grå bilder en grå och regnig dag. Men inomhus blir det ännu gråare.
Igår var jag på middag med mina folkdansvänner. Numera dansar vi inte så ofta, men visst vore det kul med lite hambo, schottis och polska nån gång, jag får väl nöja mig med lite lock och pock eller var det pop och lock?
Blir lite snurrig av att byta dansriktning (korta varv) hela tiden. Rod Stewarts låt I am sailing får ny text: I am dancing medan jag stickar vidare i boogie-woogietakt: ryckigt, rockigt och popigt.
Mitt i dansen tog jag ett litet felsteg, koftan blir för stor. Hur gör man när det inte går att riva upp?
Det är inte bara att ändra eftersom rutorna är stickade i varann. Tur att någon uppfann symaskinen. Sydde in så att ärmen blev lite smalare upptill. Jag vill inte ha en jättevid pingvinärm a là 80-tal.
Lite oordning i texten? Lugn det är bara min nya ryckiga danspartner som trillskas lite. Vi drar lite åt olika håll ibland.

6 kommentarer:

jane sa...

Hej!

Det var en väldigt inspirerande blogg jag snubblade över när jag hittade hit!

Vilka fantastiska saker du gör!!

Jane

Carina sa...

Vadå grå? Det är så himla vackert ditt garn och det passar så bra med just dominostickning. Du kommer att få ett så väldigt vackert plagg när du är klar. Vill du inte ha så där mycket grått så kan du ge den till mig istället. *ler*

Ing-Marie i Säter sa...

Hej L8. Din tröja kommer att bli helt fantastisk.

Sunna sa...

Åhh den kommer bli så snygg, vilket arbete du gör, kul att se dig igen

Soili sa...

Den kommer at bli jättefin,den ser inte alls"grå"ut tack vare nyanserna.

Myricas Farmor sa...

Såå jätte läcker den är med sina rutor och skiftningar i färger,
mycket fin kofta.
Ha det gott