23 november 2009

Dominotankar

Tack för alla vänliga ord om min kofta. Den kommer att finnas med på kvällens stickcafé. Nu funderar jag på om det blir några fler utmaningsprojekt. Här är några tankar om Dominorutor
  • korta varv
  • nästan ingen montering eftersom allt stickas ihop under arbetets gång
  • inga avmaskningar och inga ökningar
  • stora plagg kräver mycket noggrann planering eftersom det är svårt att ändra under arbetets gång
  • öva tekniken på små projekt, mössa, muddar, väska mm
  • mycket i knät mot slutet
  • stora projekt kan inte tas med till stickcaféer (bara i början och när det är klart)
  • kolla noga att rätt ruta stickas på rätt ställe (det blir lätt fel när arbetet växer och rutor stickas åt alla håll)
  • Boken "Dominostickning" är nästan ett måste för att få in tekniken, mycket pedagogisk bok
  • bra till restgarner
  • inte så lätta att sticka figurstickade plagg (men det går)
  • jag stickar en ruta till innan.......

Nu kan jag ha kurs i Dominostickning!

2 kommentarer:

Visa Lisa sa...

Vilket underbart domino-tack - och efter den koftan skulle jag tryggt kunna gå en kurs hos dig!
Kram!

Sme sa...

Grattis till ett mycket lyckat projekt. Din kofta är spännande att titta på och mycket fin. Jag kan tänka mig att den också är skönt varm..