18 november 2009

Bäst att smida...

..medan järnet är varmt. Alltså gäller det att passa på och ta lite bilder medan SOLEN skiner. Förra veckan hade vi 1,5 soltimmar.

Slutet närmar sig på min dominokofta. Det är en lite annorlunda koftmodell med ena framsticket stickat som en sjal. För att kunna få allt att fungera gjorde jag en pappersmall av rutigt papper.


De olika färgerna på rutorna visar hur många maskor dominorutorna börjar med.


Så här ser koftan ut just nu (bilden nedan). Höger framstycke fungerar som en sjal och fortsätter över axeln. Den sista biten är inte klar ännu.


Lite kanter återstår också att sticka.


Ovan: Sjalen över axeln.

7 kommentarer:

maria e sa...

SOL, vardå, närdå?
Inne i stan är det mulet och grått. Tänk den som får vara hemma, i solen, och få möjlighet att sticka...

Myricas Farmor sa...

Såå himla fin den blir,
sol????? här öser det ner med regn.
ha det gott

Anonym sa...

Vilken fin kofta du gör!
Verkligen roligt att få se.

Cecilia sa...

Väldigt elegant! Gråskalan på dagens bild påminner mig o riksdagsväven som jag också tycker är vacker!

Skarvtjärns Greta sa...

Oj så vackert. Toppensnyggt med grå nyanser och vad klurig du är med det rutiga mönstret

Pernilla sa...

Jättesnygg kofta. Kul med "inbyggd" sjal.

Johanne Ländin sa...

Coolt med sjalgrejen. Som skotska damer brukar ha en sash, en sjal över axeln i samma färg som kilten.

Var ute på lunchen för att hinna ta bild av ett par vantar när det var uppehåll – men då började regnet ösa ner och jag såg ut som en dränkt rått!