26 augusti 2011

Tar tid


Långa varv med flätor, tar tid. Men nu är kanten på Cecilia klar och det går lite fortare.


Den senaste tiden har jag ägnat åt att sticka provlappar, tar tid. Jag har gjort beskrivningar, tar tid. Mönster till mössan med stjärna i toppen finns nu hos Yll&Tyll. Jobbat lite, tar inte så mycket tid. Rensat, plockat och sorterat garn, tidskrifter och annat stickrelaterat, tar tid.

Provlappen ovan är stickad 3-7 dec 1973.  Jag var på PRYO (som det hette då) hittade ett mönster som blev en provlapp. Senare stickade jag mönstret på en slipover (ALLA hade slipover då). Urtjusig tyckte jag att den blev: ljusblå akryl med mönster i knallgult! Den finns inte kvar bara den lite snyggare provlappen som jag hittade när jag letade något annat.

Nu tar jag tid att sticka lite över helgen.

2 kommentarer:

ylva sa...

Det verkar ligga lite i luften att man rensar och fixar . Cecilia ser fin ut. Härlig färg.

maria e sa...

Provlappen ser finare ut än din beskrivning av slipovern.