28 januari 2011

Jag är en bläckfisk!

Jag brukar säga till mina elever, när väldigt många behöver hjälp samtidigt (och några gnäller att de inte får hjälp tillräckligt snabbt) att jag är ingen bläckfisk. Men om man tittar på bilden så finns det åtta armar, någon bara påbörjade och några färdiga. Jag har fler ärmar i mina skåp och lådor: en blå, en röd, jag kan inte räkna dem alla. Alltså är jag nog en bläckfisk trots allt.

Den vita ärmen, stickad efter ett Dropsmönster kommer nog att rivas upp, gillar inte att den är trumpetformad. Den som är stickad i Noro sock får nog vänta lite till våren. Delsboärmen påbörjades 1992, har legat länge och fick rivas upp till kanten för att inte det ska bli ojämnt.

Figurstickad jakke, den mörka ärmen, alldeles nyligen startad. Wedding Belle stickar jag på när jag åker buss. Hinner ca 5 varv in till stan.
I dagens tidning, UNT citybilaga är jag med. Här kan ni läsa om stickcaféer mm. I nätupplagan är jag inte med på bild, bara i papperstidningen.

3 kommentarer:

Annika sa...

Jisses vad ärmar.... jag drar mig alltid för att sticka ärmarna för de är tråkigast tycker ja.... ser flera fina mönster där hos dig...:) kram o trevlig helg.. Annika

ylva sa...

jag såg dig allt i tidningen idag óch även en skymt av vår vän B!

4U2 sa...

Så det är så du ser ut, du som skapar så fint!