24 februari 2010

OS-projekt

Mitt OS-projekt, en kofta av Viking Eko-ull, behövde mer garn. Tur att det fanns att få tag på här. Fram och bakstycket är klara likaså ärmarna. Nu återstår "bara" nederdelen som drar mer garn än övre delen. Idag väntar sportlovs aktivitet på biblioteket: Virka amigurumi med barn.
Igår hjälpte jag en behövande mössvirkare. Garnaffärerna har inte bara garnbrist utan det är även slut på virknålar. Jag har inte användning för mer än 1 nr 7 så nu kan fler få sina OS-mössor. Lycka till Karin med dina mössor.

3 kommentarer:

metamorphosis sa...

Hej hej!
Tänkte bara skriva och berätta att jag nu har bloggat om din idé med flät-nålen! :-)

Har testat det lite nu och gillar verkligen detta att kunna sticka flätor utan att riskera att tappa den där lilla nålen!

Kristina sa...

Olympiska spel verkar vara bra för kreativitene på hemmaplan.

Sunna sa...

Jag har sprungit som en tok idag och letat efter garn till os mössan, tji fick jag