6 november 2011

En dag kvar


Ännu finns chansen att hinna besöka Syfestivalen i Älvsjö. Jag har varit där två fantastiskt trevliga dagar. Massor av textilroade personer. Stickas workshop med 3D-dominostickning, dubbelstickning och den lilla flätan på Stickas halvvantar har varit välbesökt. Vi som har jobbat har haft fullt upp att visa och instruera de som tagit sig tid att sitta ner en stund och vila benen. Självklart har jag hunnit titta på det mesta som visas i montrarna. Inte så många inköp, en bok (med estniska spetssjalar -wow vilken bok!!!) och stickmarkörer. OBS! Jag har inte köpt något garn - än så länge. Roligast är att träffa nya och gamla vänner.

För er som undrar hur man syr en "korvros" som finns på de här kan titta här.

Den grå koftan har nu två ärmar. Bild kommer en annan dag.

3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Tack för tipset om hur man broderar korvrosor. Sådana ska jag försöka mig på snarast möjligt. Och vantarna, halvvantarna är bara så fina. Det blir nog så att jag får göra sådana också, snarast. men hur man gör de där "flätorna" begriper jag då inte.

Hilde sa...

Flotte pulsvarmere. Liker fargekombinasjonene veldig godt.
Ha en strikkeglad søndag.

Malin sa...

Jättefina halvvantar! Men hur är flätorna stickade?