1 augusti 2010

Det finns garn på Öland!

Långe Jan med omgivning bjöd på solsken och fåglar. Veckans varmaste dag.

Vid Ottenby såg vi denna fjäril, Amiral.

Under veckan på Öland blev det besök på flera kända sevärdheter: Långe Erik, Eketorps borg, Solliden och Borgholms slottsruin. I ruinen fanns en utställning med elevarbeten (Capella). Kanske vill fåglar ha virkade holkar?

Ibland fick jag vänta på att övriga familjen skulle titta klart. Då var det bra att ha en stickning att ta fram. Mönstret från sjalen ska nu användas på en kofta.

Självklart fick jag lite tid att kolla garn hos Ullcentrum. Några härvor fick följa med hem. Som vanligt var det svårt att välja men dessa blev det till slut. Ännu återstår det några veckor av sommarlovet med bland annat Stickstämma på Väddö. Till alla som kommer dit: Vi ses!

4 kommentarer:

kråkspark sa...

Öland är min allra bästa favoritplats på jorden, särskilt allra längst söderut i Ottenby och Näsby där vi varit många somrar med familjen! Tänker på alla cykelturer i lunden och på allvaret, lärkorna som sjunger oavbrutet, vinden och vågskvalpet från havet!! Tyvärr inget Öland för oss denna sommar, men vi var där i påskas.

Anna-Maria sa...

Öland är härligt!

Jag gillar som kråkspark Näsby där min svärmor har hus. Vi var där nu för ett par veckor sedan!

Helena sa...

Var på Ôland för några år sedan, och då var vi en dag helt på norra udden. Så vackert. Vad bra att sticka lite, medan dom andra turistar färdigt.

Marianne sa...

Hej! Har äntligen hittat igen din blogg. Jag hittade den för ett bra tag sedan och blev så kär i dina kajor att jag gjorde en egen (men här uppe i norr har vi kråkor så min är en kråka). Han är helt klart släkt med dina, lyckades nog ganska bra med att virka efter dina bilder. Han har dock inte fått några ben än... Det finns en bild på min kråka i min blogg så titta gärna in så ser du nog också släktskapet! Mvh från Boden