24 september 2009

Vart tog en ledig dag vägen?

Ledig dag med alla barn hemma blir inte en helt ledig dag. Pannkakor i stor mängd försvann i hungriga tonåringar som i och för sig ägnar sin ledighet åt datorn och lite TV. Undanstädning av garner, påbörjade stickningar och böcker för att farmor ska få plats när hon kommer på besök i morgon. Men när man städar och plockar hittar man ibland sånt som har varit borta ett tag eller som man har letat förut men inte hittat. Upphittat: en stickbeskrivning som jag trodde var bortslängd (och som jag letade förgäves efter tidigare i veckan).

Tog en cykeltur och köpte den här boken. Bakade en morotskaka och tog en liten tupplur.

Väntar på UTMANINGEN från So You Think You Can Knit. Efter som jag har testat det mesta som finns inom stickning ska det bli kul när någon annan kommer med en "uppgift" att lösa. Fick tidigare i veckan ett uppdrag att göra en födelsedagspresent som skulle se ut på ett visst sätt. Den får ni se när den är klar även om jag tror att mottagaren inte läser det här.

1 kommentar:

Sunna sa...

Tjoho, du har en award hos mig kram