13 mars 2009

Funderingar


Nu ska jag vila en stund och fundera på vad jag vill sticka av mitt jeansgarn, köpt på loppis för några år sedan. Billigt, 5 kr för 50 g. Jag har stickat två provlappar och tvättat den ena. Den krympte bara lite, inte så mycket som Rowans jeansgarn som jag har stickat några koftor av tidigare. Jag har ingen aning om vad det är för garn mer än att det har tyskt ursprung enl banderollen-Indigo från Zwerger. Flätor brukar bli bra i jeansgarn, så jag ska titta lite i några böcker med flätor. Jag tycker mycket om Elsebeth Lavolds vikingaflätor men jag tror att jag redan har stickat nästan alla hennes flätor. Det finns ca 700 g så det kanske bara räcker till något kortärmat. Jag får väl frångå min vana att börja med ärmarna och sticka fram och bakstyckena först så ser jag hur långt garnet räcker. Puh vad långt detta blev.......

3 kommentarer:

teresa sa...

Kul att höra det där om flätor o jeansgarn. Har också fint jeansgarn ligger som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Är lite rädd för krympningen också. Lycka till!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Tack för dina fina inspirerande blogg.
Jeansgarn är fint tycker jag, plagget åldras med heder.
hej fr. Koftan

Anonym sa...

Oh, vad häftigt med jeansgarn. Blir spännade att se vad som skapas i slutändan.
Tack för hjälpen med mina sockor på stickcféet idag. Har jag tur har jag kanske med mig ett nytt projekt nästa gång eftersom det gick så snabbt idag :)