22 mars 2010

Våren tog en paus...

Jag förbereder mig inför lördagens kurs i tvåändsstickning och stickar en grytlapp. Eva stickar också en grytlapp, likadan. Vi har börjat våra projekt helt utan vetskap om att den andra stickar lika. Jag har stickat ungefär hälften på min grytlapp. Jag har bara stickat på mina bussresor till och från jobbet.

Sjalen med blommor växer. Ute återkom vintern igår men den töar väl bort snart igen får man hoppas så att vårblommorna har en chans. Tills dess blir det bara Kauni-blommor. Här finns sjalen som gav mig idéen till mitt mönster.

3 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Åå vilken fin sjal! Var kan jag hitta mönstret till den?

Malin

EvaL8 sa...

Sjalens mönster är mitt eget men här finns en liknande. http://www.ruths.dk/dansk/index.htm

Sunna sa...

en dag ska jag också lära mig tvåändssticka, men först behöver jag gå lite andra kurser. Drömma måste man