4 mars 2010

Gömma

Städa är inte min grej. Efter undanplockning hittar man ju ingenting! Efter att ha letat ett bra tag gav jag upp....då när jag behöver en rundsticka dyker den gömda, glömda gömman upp. Ikväll väntar kurs i glömda tekniker, så som tvistsöm, flossa, krokning mm. För att visa mina deltagare hur deras färdiga "gömma" ska se ut fick jag leta, men nu är den framme, fotad och nerlagd i väskan.

När man trycker på gömman öppnas den och kan fyllas med små saker som alltid behövs.

Rundstickan behövs till min höstsjal som nu bara har kanter kvar. Ett UFO som väntat sen augusti på att få bli färdig.

Lite nytt måste man få unna sig också. Det här är början på en kofta inspirerad av svenska sticktraditioner. Än så finns fortsättningen bara i huvudet och kanske blir det till slut inte alls som jag tänkt.

4 kommentarer:

Zandra sa...

Vilken rolig modell på gömman! Det är inte så att det kanske kommer en liten beskrivning till den här på bloggen vartefter...?

Sju sorters garn sa...

Vad kul med den lilla gömman, jag har gjort en sådan förut men den gav jag bort. Nu blev jag påmind om att den finns och ska nog göra mig ett par, de är som sagt bra att gömma olika smågrejer i.

Sunna sa...

så charmig, har inte sett någon sån innan

Eva S sa...

Kan du inte hitta min gömma också??? Jag har en sån nånstans...
Ska bli kul att följa din "sticketraditionskofta".