26 augusti 2009

Vilovecka

Efter en intensiv stickvecka under VM i friidrott måste jag varva ner med lite små projekt innan jag startar något stort. Medan jag stickar påsar och muddar funderar jag på nästa grej. Troligen blir det en kofta eftersom jag älskar att sticka koftor. VM-sjalen var ju nästan som en hel kofta att sticka, det tog nästan 60 timmar att få den färdig och jag gillar Kaunis färgväxlingar så det kanske blir något nytt med det garnet. Om några timmar är det stickcafé. En till cykeltur väntar, kanske slipper jag ösregn denna gång. Det räcker att bli blöt en gång om dagen.

4 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Hej
snacka om att ha mycket på gång.
Jag tycker att din sjalen blev jätte fin.
jag undrar var du hittat mönstret till dom jätte fina påsarna som du stickar, jag gillar dom.
Ha det bra
Ingvor

Sunna sa...

Jag gillar också de där påsarna men av blotta ögat så avstår jag från försök. sitter just nu och försöker förstå hur jag ska sticka kinesiska flättofflor. har du hört talas om det mönstret, på en norsk blogg. de verkar kul

stickanna sa...

Hej,
får du inte ont i dina händer när du stickar så mycket???
Du gör jätte fina saker och nu har jag lagt min röst på dig i VMstickningen.

teresa sa...

Förstår dig, koftor är verkligen en favorit.