31 augusti 2009

Frans-muddar och Tack

Igår visade jag hur man stickar tvåändsstickning under Stadsskogens dag. Mina muddar blev klara då och idag har jag gjort kavelfransen. Jag har fått bragdmedaljen i VM i friidrottsstickningen. Tack!! För mig är det lite av en bragd varje gång något tvåändsstickat blir klart eftersom det inte är min favoritteknik, men det går bättre och bättre.....
Finnkampen igår var förresten mycket mer spännande än svenskarnas insats i VM.

Wristwarmers, twined knitting with kavelfrans.

2 kommentarer:

Sunna sa...

efter att ha sett alla dina underbara arbeten har jag svårt att tänka mig att något skulle vara en bragd, det är nog bara ovana, själv är jag himla nyfiken på smygmaskvirkning och så skulle jag vilja lära mig mer om krokning. Gärna tvåändsticka med givetvis åh det finns så mycket. jättefina muddar i alla fall Må gott

barb sa...

This is all new to me. I have never heard of tvaandsstickning. The cuffs are beautiful. Also, I have never heard of the World Championships in Athletics knitting. I am so thrilled that I found your blog. You are SO inspiring.

barb in MI, USA