1 augusti 2009

Augusti-höst eller sommar?

Nu är sjalen torr och jag är nöjd med den. Bra storlek tycker jag. Nästa gång ska jag kolla upp hur långt garn jag har innan jag börjar.

Verdigris, augustimuddarna är klara. Tur att någon annan kan vara modell så det blir lättare att ta en bild. Långa muddar, många timmar.
Nu borde jag göra klart några andra UFO:n innan höstens nya modeller (förutom Garnstudios nya kollektion) och nya garner kommer till min favoritbutik, Yll&Tyll. Under 70-80-talet kom det inte så många nya garner som nu, däremot massor av modeller på trevliga stickprojekt från svenska firmor. Nu är det mer garn och mönster från andra länder och internet.
Nu är det augusti-höst eller sommar? Regnet har öst ner i natt och nu pockar yllekoftorna på uppmärksamhet..............eller kommer solen och värmen ytterligare några dagar?




6 kommentarer:

Stick-kine sa...

Så fin den blev, Den Blomstertid! Använde "fel" garn, min blev inte färdig,jag ska snart börja på en ny!

Sunna sa...

jag är så imponerad av dina kunskaper, underbara alster, vädret lämpar sig äntligen för tant koftas kofta så jag får nog sätta fart nu

Marie sa...

Vilket jobb, med båda projekten. Sugen på båda, men de får nog vänta.

maria e sa...

Augusti är en sommarmånad! September är höst, fastän den kan vara varm och fin. Oktober inleds med "brittsommar"...

Den Blomstertid sjalen blev fin.

görel sa...

Både muddarna och sjalen var väldigt snygga i verkligheten också, är djupt imponerad!

BloggAnna sa...

Hej,

Jättefina saker du har gjort här på din blogg. Blir lite avundsjuk att inte jag kan göra så fina saker men jag kämpar på, är ganska ny på handarbete.

Jag beundrar dina möss otroligt. Kanske kan man köpa mönstrena av dig så jag kan prova på att göra dem själv?

Hör gärna av dig aanna72@hotmail.com