18 juni 2012

Löv på Liljevalchs

I går tog jag tåget till Stockholm och Liljevalchs. Hemslöjen 100 år. Mitt första intryck av skogen med all löv var: Det här är för mycket. Gick ett varv och letade mitt eget löv, träd nr 41. Lite svårt att hitta men fann det efter en stund. Gick runt i de övriga salarna, ganska glest där jämfört med skogens alla löv. Kanske skulle de ha varit lite mittemellan? Färre löv och mer av slöjd. Här är några löv som jag fastnade för. Märks det att jag gillar stickat?


Ett skirt och vackert löv. Men är det uppåner?


 Ett av mina favoritlöv.

 
Grönt spetslöv med liten mask, fint Triinu.



Snart är baddrätkten klar. Rapport kommer när det finns fler bilder.

1 kommentar:

teresa sa...

Coolt med en stickad baddräkt!
Och vad fina måttbandshållarna blev!!
(Grattis också till 20 år - vi firade förra året.)