9 oktober 2011

Randigt


Karin Kahnlunds nya bok Svenska mönster skymtar under stickningen. Eftersom spelsaugarnet som koftan i boken stickas av inte finns där jag bor stickar jag i Rauma Finull. Det blir ganska fast stickat på stickor 2½. Det var längesen jag stickade något randigt. Kul.
Igår i Stockholm skulle jag besöka Wincentgarner nära Odenplan. Där var det stickcafé så jag slapp gå runt på stan och bara titta innan kvällens avslutande träff med goda vänner. Ivar var där och visade spetsstickade sjalar. Titta mer här vad han stickar.

5 kommentarer:

Garnhumlan sa...

Ser fint ut. Verkar vara en sån där 'Måstehabok'!

Asplund sa...

Tack för länken! :)

Lena sa...

Hej!! I julklappsbyte 2007, fick jag julklapp från dej. I morse skulle jag ta fram de halvvantar som jag stickade av garn och mönster från dej, och till min stora sorg är det bara en kvar. Jag har letat mej galen efter mönstret men hittar inte det heller. Har du det kvar så du skulle kunna maila det till mej vore jag så lycklig. Så tråkigt att bara ha en av vantarna som är så fina!!!

Är ofta in och tittar här hos dej, du stickar så fina saker så man tappar ju andan....!!!

Lena sa...

Hej igen,

Som genom ett under, hittade jag BÅDE vanten och mönstret. Nu ska jag sticka mej ett till par så att jag har i reserv!!!!

EvaL8 sa...

Till Lena: Så bra att du hittade dina saker. Jag var på väg att skicka ett nytt mönster till dig.