5 februari 2011

Många saker att göra

Idag finns det mycket att besöka och göra. Kolla här vad du kan syssla och "pyssla" med. Rulla ner och titta på hela sidan, massor av aktiviteter som händer idag och den närmaste tiden. Igår stickade jag ca 14 timmar i sträck. Vissa dagar blir det bara så. Jag har bestämt att Delsbotröjan ska bli färdig, snart.

I höstas såg jag den här. Frågade snäll syster och nu har jag fått en garnkruka. Kanske inte en nödvändig pryl men kul. Ett litet nystan får nu dansa runt i skålen.

6 kommentarer:

Lillemor i Hummelsta sa...

Inte bara kul utan vacker också, jag beställde en i vitt och trivs sååå bra med den. Pryder sin plats och kul att veta att den är unik eftersom man själv bestämt storlek och utformning. Lite får man unna sig ibland...

Maritas Maskor sa...

Åh så fantastiskt vacker! Du är så skicklig på mönsterstickning. Det kunde inte vara bättre!
Finns det att få tag i mönster till en Delsbotröja? Jag har alltid varit så förtjust i svenska hembygdsdräkter och delsbodräkten är en av de vackraste!
Och jag förstår att du stickade i 12 timmar. Har man bara tiden så är det väl underbart!

Sunna sa...

Tänk om man bodde närmare, så kul det skulle vara, här är utbudet minimalt

görel sa...

Med så många stickerskor i Uppsala kanske hon skulle göra en hel serie? Jag skulle då gärna köpa en!

Och tröjan ser verkligen ut att bli helt perfekt.

Åsa i Skuttunge sa...

Trevlig present från systern!

Alexandra sa...

Vilken fin garnskål =) & så vacker mönsterstickning, fina färger & härliga mönster =)