20 februari 2011

Loppisfynd

Idag missar jag loppisen som är varje söndag inte långt därifrån jag bor. I stället blir det Syfestivalen för tredje dagen. Under de två dagar den pågått har jag glömt att ta en enda bild så därför blir det en bild på ett av mina bästa loppisfynd. En mössa inköpt för 8-9 år sen. På etiketten i mössan står det "Handknitted in the Shetland Islands". På mösskullen finns denna vackra stjärna. Pris? 5 kr!!!
Om en stund åker jag iväg till Älvsjö, där är det inte loppis men ack så mycket att titta och klämma på. Workshop med Sticka och möten med massor av kreativa personer väntar.

3 kommentarer:

torirot sa...

Nydelig mønster og farger!

Kos deg på syfestivalen :-)

Ulla sa...

vilket vackert fynd

Jenny sa...

Jättesnygg mössa. Tänk vilken usel timpenning - 5 kr för en sån mössa ;)
Önskar att jag också kunde åka till Syfestivalen. Men kanske nästa gång.