26 augusti 2010

På pumpen

Igår under strilande regn fick jag punktering på cykeln. Jag kom hem men det var inte mycket luft kvar den sista biten. Nu på morgonen när jag skulle fixat det fanns det ingen pump. Efter att ha letat en halvtimme gick jag en promenad till närmaste affär. Som tur är det inte så långt och dessutom en stormarknad med allt man behöver (och inte behöver). Nu finns det en ny cykelpump och det lilla, lilla hålet är lagat.

Här är mina nya mumintroll framför traven med ny-gamla böcker.

Någon gång kommer de nog till användning.

4 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Morsomme - de kommer nok til nytte:D

Eva S sa...

Loppisfynd?

Det växer sa...

Jag hittade din blogg när jag sökte på kavelfrans och här fanns ju en väldans massa fint att titta på. Vilka tröjor och vilka sjalar! Och mumintroll är bra att ha som vänner!
:-)

Myricas Farmor sa...

Märkböcker är såå himla fina och sitta och titta i, man vill börja brodera
Ha det gott