23 oktober 2009

Svarta rutor och morotsanalys

Svart stickning blir inte så bra på bild men lite färgglada bokstäver syns upptill på bilden. En ruta, två rutor, jag har stickat många likadana rutor, det blir lite enahanda när allt är svart så lite färg måste till. Nu har jag övergått till slätstickning runt,runt och det är också lite enformigt.
Kanske kan jag sticka lite ikväll om min värkande högerarm tillåter det.

Nästa vecka är det skollov, jag ska bara jobba lite och vara ledig mycket. Lite slöjd med barn på Hemslöjden och lite stickcafé. Jag ska försöka ta mig till symaskinen och greja lite, kanske brodera något och fortsätta sticka i mindre bitar, beroende på hur armen mår. Ska till vårdcentralen och höra vad de säger, hur armen ska bli bättre.

Morötterna har bytt lokal och finns numera på livsmedelsverket för analys av näringsinnehållet. Undrar vad resultatet blir: lite stickkalorier, lite garnvitaminer, fria från (ull)fett? Kanske finns det giftiga färgämnen också? Jag har lärt mig att morötter är bra för synen, så nu vet jag: Mina morötter är för SYNS skull!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste bara försöka få till sådana där bokstäver!
Jag blir så sugen på att göra dessa.

Gillar din blogg och allt du gör. ;)

teresa sa...

Morötter är för att SYNAS också - man får finare färg av dem - jag äter jämt morötter o är nästan aldrig blek...

Anonym sa...

Visst äör det kul att hitta nya bloggar! ;))