6 oktober 2009

Bokjakt i flera små etapper

En av de få svenska stickböcker som inte finns i min bokhylla heter Dominostickning. Eftersom jag inte är så förtjust i den här tekniken har jag struntat i att köpa boken. En stor brist nu när jag ska dansa små steg. Kollade på nätet att boken var utlånad på vårt huvudbibliotek och skulle komma in 23 okt! Ett bibliotek hade en försenad bok, återstod två bibliotek, ett där jag jobbar och ett längs vägen hem. Yes.

Första försöket tog halva min lunchrast för att komma fram till att boken inte fanns. Den var försvunnen. Puts väck.

Telefon till nästa ställe, inget svar, dom hade också lunchrast.

På vägen hem, med bara en extra sväng på ca 30 m, fanns boken. Så nu kan jag provsticka igen. De förra objekten stickade jag när boken var ny, 2001. Sen dess har jag inte stickat några moduler.

3 kommentarer:

Visa Lisa sa...

Vilket engagemang! Otroligt!
Heja dig!

Sunna sa...

Det ska bli så himla kul och se vad ni alla får ihop, och alla verkar precis som du lägga ner ett riktigt seriöst arbete

maLinka sa...

Ha, här var det är strid på kniven. Jag vet ju inte var du bor, men är det i Stockholmsområdet så har du vunnit striden om boken. Jag var nämligen inne på stadsbibliotekets hemsida för att se om den fanns för utlåning :-)
Men ärligt talat så har jag nog gett upp hoppet om dominostickning i alla fall. Det blir nog en annan teknik istället.
Håll tummarna för att ajg hittar något bra!