16 juni 2010

Lilja och Vilja

Igår färgade jag garn. Jag hade koschenill kvar sen tidigt 80-tal. Rosa i olka kulörer. Det krappfärgade garnet från söndagens färgning blev överfärgat med rosa. Jag är inte så förtjust i gul-aprikos-orange. Nu återstår att färga lite mer gul-grönt och roligast av allt: Planering av vad det ska bli.

Mary Tudor har kommit till ärmhåls-steekarna. Nu syns de franska liljorna och kungliga kronorna tydligt.

Jag har broderat Vilja på en dopklänning åt en av min syster vänner. Lycka till i världen Vilja.

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

SÅ vacker din Mary Tudor blir! Färgade också garn för sådär 25 år sen vill minnas att allt blev grönt och brunt i olika nyanser och blått med indigo. Ni verkar ju ha fått fram en massa härliga färger!

Sunna sa...

Tycker att det märks här att det är sommarlov, du hinner väl sola näsan lite också