27 februari 2011

Tre Kronor

Under veckan som gått har jag stickat vantar, Tre Kronor. Visserligen är det totalt ett dussin kronor så kanske borde Karl XII fått ge namn åt dom. Inspirationen kommer från ett porträtt av Gustav Vasa iklädd kläder i svart och guld.

Det har tagit flera dagar att städa förrådet här hemma. Mycket garn finns det. Numera är det mesta sorterat efter kvalitet. Många förvaringslådor gick det åt. IKEAs gamla trasiga papplådor har ersatts av nya plastlådor med snäpplock så man kan trycka ihop innehållet och därmed spara utrymme.

Jag hade missat att sticka en krona på insidan av den ena vanten. Nu är den uppriven och omstickad. Alltid trist att göra om, bäst att göra det så fort som möjligt.

12 kommentarer:

Emmy sa...

Fint blir det :)

Miranne sa...

Veldig fine!

Garnhumlan sa...

Jättefina! Jag beundrar ditt vackra skapande!

Clara sa...

oooh, vilka fina! Och jag gillar verkligen dina tävlingsvantar också, ska bli kul att se alla bidragen (snart snart!).

Jenny sa...

Vilka snygga vantar! Är det eget mönster?
Mvh Jenny/Vresiga Mamman

EvaL8 sa...

Till Jenny: Mönstret på vantarna är mitt eget och kommer på Ravelry så småningom. Till Clara: Jag bara undrar var har du sett "mina tävlingsvantar"? Det finns inga här på min blogg!!!
Till er alla: Tack.

myzpyz sa...

hur hinner du? värsta "stickturbon" *ler*
fantastiska som alltid,
kraMyz

Inger sa...

Kul att det är fler än jag som går från papp- till plastlådor för förvaring av garn. Många lådor blir det ju. Vänter på att Maxi ska ha extrapris på sina snart igen.

Knit-Marie sa...

Så stiliga! Du är så duktig!

Asplund sa...

Verkligen eleganta!

Asplund sa...

och så har jag ju glömt att säga vad vacker själva bloggen är med den stickade bakgrunden!

knitnetty sa...

Verkligen fina vantar :)

Jag håller med om att det är bäst att rätta upp misstag så fort som möjligt.

Önskar dig en trevlig helg :)